søndag den 28. august 2011

To 1337 or to n00b

Lytter til: Want you Gone - GLaDOS

Ser: Let's Play Assassins Creed: Brotherhood - Tobuscus

Spiser/Drikker: Red Bull

~~~

Såeeehhhhh... Endnu en uge er gået og jeg sidder ENDNU engang og lugter af løg. Lol xD

~~~

Mandag var jeg som den flittige elev (se senere) jeg er (lol se nu bare senere) i skole og vores idrætstime stod i traditionens tegn, da vi skulle lære at danse folkedans. Det lyder måske dødssygt, men hold kæft hvor var det sjovt. Det skulle til for vores skolefest, som blev holdt fredag (se senere i indlægget).

Vi lærte 4 forskellige danse. 2 kædedanse (altså, hvor alle dansede sammen) og 2 quadrille danse, som klart var de sjoveste efter min mening. Det var en lærerig oplevelse. Jeg elsker at danse faktisk, men kun når det ikke forventes at se sexy, godt eller elegant ud. Glæder mig allerede til at (gen)lære lancier. - Kan allerede danse Lancier nogenlunde, det lærte jeg engang på TalentCamp.

~~~

Mandag fik jeg også min mor (som arbejder på Randers Sygehus) til at finde/stjæle/nuppe en gammel kittel til mig - der står Århus Amt på, så gammel er den i hvert fald for amterne er da efterhånden et gammelt sagn! Så jeg er 50% tættere på at mit Abby cosplay er færdigt. Så mangler jeg bare at finde lidt goth-tøj i min gamle garderobe. Og finde en paryk. Og style den. Jeg er død over det sidste, fordi hun har høje rottehaler og jeg er bange for at mit tykke hår ikke kan være under parykken.

Fik også fat i en kæmpe papkasse i Plantorama, da jeg var ude og købe fiskemad i dag :) Så min Companion Cube er også godt på vej.

~~~

Tirsdag lavede jeg lektier. Om natten altså. I mediefag. Det handlede om at vi skulle lave en film, der skulle vare cirka 30 sekunder, som udstrålede en følese, kun havde én indstilling og vi skulle være med i den. Jeg tog ud på en kirkegård ved skumring med en veninde for at optage, men det blev ikke såååå godt, fordi det blev meget hurtigere mørkt end vi lige havde regnet med, så vi endte med at blive nødt til at filme ved kapellet, fordi det var det eneste sted, der var rigtig lys. Men filmen er her, hvis nogen er interesserede:



~~~

Jeg har også gjort fuldstændig rent, helt i bund på mit værelse og badeværelse, men kan simpelthen ikke få tobakslugten ud fra mit badeværelse, fordi den bare sidder i væggene, men bedre er det i hvert fald blevet.

Men det er ikke så spændende som:

~~~

Skolefesten vi havde fredag!

Det var jo så her vi skulle bruge folkedansen vi havde svedt og svedt for at lære i mandags! Efter vores smukke dans sammen med alle de andre 1.g elever gik vi op i det glohede dramalokale kendt som "Valhal" som de forskellige klasser indbyrdes havde aftalt. Synes stadig 30 mennesker er mange at være i en klasse, men det er da endnu mere når man tænker på at de allesammen har forældre med!

Efter spisning var der party-hardy i kantinen med DJs og alt muligt, hvilket var rigtig hyggeligt og vi dansede en smule, fik sladret og derefter tog de fleste andre hjem til en fra min klasse, men da jeg skulle på arbejde både Lørdag og Søndag valgte jeg at tage hjem og sove i stedet.

~~~

MEN! Hvad der skete til den skolefest som jeg ikke helt fik fat i, var at mine forældre blev hevet til side af nogle af mine lærere for at få at vide at jeg er blevet tilbudt en plads i Randers Statsskole Elite-klasse. (therefore the title of this blog). Elite-klassen er en klasse, der har mulighed for flere a-fag, samt lidt højere niveau undervisning - og også dem, der er i dette tilfælde får den sorte hue.

Selvfølgelig tænkte jeg bare "JA! JA! JA!" som det første, men så hørte jeg lidt om hvad det indebar. For det er jo ingen dans på roser. Man kan IKKE have et arbejde ved siden af, fordi hvis man kigger på vores skema nu (cirka 35 timer om ugen i skole) skal man lægge i hvert fald 6 timer til - somme tider helt op til 10 ekstra undervisningstimer. Plus det faktum at der er langt flere og mere krævende lektier.

Min dansklærer havde også sagt, at hvis man havde en kæreste, skulle man bare sende ham/hende et billede, for man kom ikke til at se ham/hende i tre år.

Men jeg har helt indtil jul til at tænke over det her og det KAN jo være at jeg alligevel ikke kan få plads der, så jeg er ikke så urolig endnu.

~~~

I aften skal jeg ind og se Captain America med et par stykker fra min klasse i biografen, bliver helt sikkert mega hyggeligt!
~~~

Og såååå vil jeg gå!

Seeee yooouuuu


1 kommentar:

  1. Åh gud Mette. Hvordan kan du nå at opleve så meget? Og wuuuuuh! Cosplay :D! (Jeg vil gerne hjælpe dig med parykken hvis det er)

    SvarSlet